Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, March 28, 2011

Khaalicious

Khaalish's development:

1. Belum habis pantang lagi Khaalish dah suka berborak. Development dia bermula daripada pandai mengagah then senyum dan lepas tu pandai pulak berborak. Saya perhatikan dia paling suka kalau dialunkan ayat-ayat al-Quran dan menyanyi sambil kita gerakkan tangan dia. Mulut dia akan bukak tutup sambil berbunyi la macam-macam. Kadang-kadang syok sangat berborak sampai termuncung-muncung. Dan kalau ketawa terkekek-kekek....hahhahah...

2. Baru sebulan lebih dia dah pandai main panjat-panjat perut atok, mommy & daddy. Suka sangat dia esp atok la yang rajin melayan aktiviti macam ni.

3. A week before masuk umur 2 bulan dia dah pandai nak mencapai. Letih sangat nampak dia bila dia try nk mencapai handkerchief yang wan dia sangkutkan kat tepi baby cot. Saya belikan dia soft toy, bola yang berwarna warni dan mempunyai loceng. Dia memang akan attempt untuk mencapai bola tu.

4. By 2months old dia dah pandai menaikkan badan apabila saya pegang kedua-dua tangannya. Dia nak suruh dokong lah tu. Dan membuat muka simpati untuk dokong dia. Yes..mommy mmg bersimpati !!

5. Saya dah buka mitten dia sekali sekala untuk praktiskan dia menggunakan jari jemari. Dia akan menhisap jari plus tangan dia. Saya letakkan tangan dia menyentuh pipi dan hidung saya. Dia suka sangat. Melatih deria sentuhan.

Owh kalau nak cerita pasal Khaalish penat lah tangan Mommy naik taip. Apa-apa pun saya rasa kita kena kreatif untuk mencipta aktiviti untuk dibuat bersama dengan baby kita.

Saya selalu juga merujuk kat sini http://www.babycentre.co.uk/baby/development/letsplay/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...