Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, June 23, 2010

pagi-pagi

hari ni pagi2 lagi saya dah start bekerja...bekerja bermula dari rumah.
biasalah org perempuan. cuci baju, kemas dapur, kemas bilik tp tak la kemas mana pun. sebab dapur penuh dgn barang2 membuat cuppies. Adik saya buat cuppies utk jualan secara kecil-kecilan (juga dibwh jenama KOKOAANDFRIENDS).

lepas mengemas sikit-sikit tu..saya membungkus chocolate pulak..kemudian jemur baju dan terus keluar rumah ke kedai membeli bahan-bahan membuat coklat. Dan akhirnya ke ofis.

sampai di ofis buka email dan terus membaca email2 drpd kwn2 dan juga pelanggan chocolate.

dapat satu email drpd pelanggan dr Gurun kak Zaimun namanya. terharu membaca email kak zaimun. kak zaimun puas hati dengan rasa coklat saya..cuma dia kata saya kena improvekan lagi packaging dan decoration coklat plus harga agak pricy. terima kasih kak...

saya akan berlatih byk2 nk deco coklat sebab selama ni asik bergantung kpd adik kalo bab mendeco..(kebetulan coklat kak zaimun saya sendiri yg deco)

tetapi bab harga tu saya tak dpt tolong banyak. sebab harga coklat tak menentu dan asik naik (pernah ke harga turun?) dan saya menggunakan coklat couverture yg pastilah mengandungi lemak koko tulen..saya dah terangkan kepada kak zaimun dlm email tadi. coklat murah ialah coklat compound yg menggantikan lemak koko dengan lemak sayuran. kalau anda2 semua lihat coklat yg berkilat2 dan berwarna-warni itu adalah coklat compound. saya jual jugak compound kalau sesapa nk request harga yg murah ataupun utk doorgift sebarang majlis

p/s: terima kasih kak zaimun sebab rekemenkan coklat saya pada kwn dia cikgu haneem

p/p/s: ada jugak customer nk coklat couverture tp nk harga compound... gua tak dpt tolong jack !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...