Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, June 25, 2010

tolong sikit yer...

hari ni dpt email dari geng2 homechoc. ada 2 org yg gambar hasil chocolate & cakes diorg di copy paste oleh org lain dan org2 itu pulak mengaku  itu sebagai hasil diorg sendiri. Apa kata anda?

Bg saya kalau nk meniru idea org (tgk blog2 org lain then dpt la idea nk buat mcm org tu) ok lah...kira sama tp x serupa. Tapi kalau dah copy paste gambar dr blog org lain then mengaku plak itu hasil sendiri amatlah memalukan dan tak beretika.

Saya terus teringat beberapa bulan yg lepas..saya letak gambar2 chocolate hasil kerja tangan saya dan di deco oleh adik saya ke dlm facebook. Saya tak letak pun watermark tulisan mengecop itu adalah hasil drpd kokoanfrens. Adik saya tegur dan dia ckp nnti ada org copypaste gambar ni n claim itu hasil mereka. Saya buat tak endah je (sampai la skrg) sebab saya fikir, saya takkan sanggup buat mcm tu kat org lain maka org lain takkan la buat benda2 x berfaedah mcm ni. Tp hari ni baru la saya terasa yg 'heyyy ikeen u r so naive mmg la kau tak sanggup buat kat org lain mcm tu..tp ingat semua org mcm kau ke? ramai je la yg hati kering sanggup je ciplak & copy paste gambar kau dan claim itu hasil sendiri' oh..skrg br tersedar (tp still tak buat apa2 pun utk mengelakkan gambar chocolate saya di copy paste..amatlah lembab)

p/s: jgn dah terhantuk baru terngadah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...